25 lutego 2015

Wyłącz komputer!


Hello!

Kiedy mamy więcej czasu wolnego i nie musimy się uczyć na kartkówki i sprawdziany, odrabiać zadań domowych często zaglądamy na internet. Tu na chwilę wejdziemy na facebooka, tam obejrzymy jakiś filmik na youtube albo posiedzimy trochę na asku, instagramie... i tak nasze błędne koło się zamyka. Zaplanowane 10 minut zamienia się w 2h. Pewnie wiecie o czym mówię. Ile razy ja tak miałam :) Ale czy tak musi być? Równie dobrze możemy spędzić ten czas w bardziej kreatywny sposób. Na przykład  rozwijając swoje pasje, zainteresowania. Dziś przedstawię Wam kilka moich sposobów na nudę.


1) Udekoruj swój pokój. Zawsze chciałaś, aby w Twoim królestwie była jakaś cząstka Ciebie, ale nigdy nie miałaś na to weny ani ochoty? To jest ta chwila, wykorzystaj ją! W internecie jest mnóstwo inspiracji, które pomogą Ci stworzyć coś fajnego.

2) Wyjdź na świeże powietrze. Ruszaj się! Wysiłek fizyczny to samo zdrowie. Idź na łyżwy, rolki, rower. Poćwicz w domu. Wybierz się na siłownie i pobiegaj trochę na bieżni!

3) Zrób porządek. Może jest jakieś miejsce w Twoim mieszkaniu, gdzie zawsze chciałaś mieć schludnie i czysto, a nigdy nie chciało Ci się zabrać za czystki. Posprzątaj, umyj, wypierz, poukładaj. Później będziesz mieć satysfakcje, że udało Ci się.

4) Pobaw się w kucharza. Co z tego, że masz te naście lat? Upiecz coś, ugotuj. Odnajduj nowe smaki i dziel się nimi z innymi. Poczęstuj swoich rodziców, rodzeństwo. Pokaż im, że też potrafisz coś dla nich przygotować.

5) Wyżyj się artystycznie. Średnio Ci wychodzi malowanie? Co z tego! Robisz to dla siebie, nie musisz nikomu tego pokazywać. Rysuj swoje myśli, marzenia. To co widzisz w Twojej głowie. Nie ma nic piękniejszego niż przelanie swoich pomysłów, strategii, planów na kartkę.


6) Ucz się języka obcego (Ten punkt jest dla osób, które lubią poszerzać swój zasób wiedzy). Moim marzeniem zawsze było i jest porozumiewanie się po Hiszpańsku. Ten kraj mnie totalnie urzekł i kiedy tylko mam czas oraz ochotę sięgam po mój innowacyjny kurs w postaci podręcznika i uczę się nowych słówek i zwrotów. Od razu wyobrażam sobie siebie używającą tego języka w Barcelonie.

7) Wyjdź gdzieś. Wyciągnij swoją koleżankę, przyjaciółkę i wybierzcie się do kawiarni, na spacer, na zdjęcia. Porozmawiajcie, powygłupiajcie się, zróbcie coś szalonego. Odpręż się i zabaw!

8) Wywołaj zdjęcia. Wszystkie fotografie trzymasz na komputerze 100, 500, 1000 w każdym folderze. Już sama nie wiesz co w nich masz. Idź do fotografa i zrób to. Uwierz mi, że taka pamiątka jest lepsza niż ta wirtualna, która może zniknąć w przeciągu sekundy, jeżeli tylko coś się stanie z Twoim sprzętem.

9) Zrób coś własnoręcznie. Zamiast kupować drogi prezent wykonaj rękodzieło i podaruj je komuś na urodziny. Wbrew pozorom taka "zwykła - niezwykła" rzecz a o wiele bardziej cieszy. Jak to się mówi - nie warto iść na łatwiznę, lepiej się trochę wysilić :)

10) Wybierz się na zakupy. Nie ma nic lepszego dla kobiety niż centrum handlowe. Zobacz co jest teraz w modzie. Zainspiruj się. Kup sobie coś fajnego. To nie musi być super droga rzecz, wystarczy drobiazg, a od razu poczujesz się lepiej.


Chcielibyście więcej postów z serii "Wyłącz komputer"?

17 komentarzy:

  1. I znowu udana sesja i trafiony temat.
    Ostatnie zdjęcie słodkie.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja w wolnym czasie zazwyczaj wychodzę na zewnątrz, a wieczorem zaglądam na moje portale :P
    zapraszam ♥
    http://madeline-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydałoby mi się zastosować do tych rad, haha! Ale komu by się chciało... ;)
    http://muffinkayum.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tylko wieczory spędzam przed laptopem, w ciągu dnia staram się wychodzić gdzieś ze znajomymi! :)
    Bardzo ładne zdjęcia :)

    Odwdzięczę się za każdą obserwację lub komentarz, zapraszam!
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wyobrażam sobie życia bez laptopa, ale chyba dlatego, że na nim się także uczę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne propozycje na nudę!

    indyjskipalisander.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne pomysły. Ja też tak mam, że siadam do komputera na chwilę, a spędzam tam cały dzień ;)

    http://tamizaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny poradnik na spędzanie wolnego czasu ;)
    Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pozytywny i motywujący post.
    Masz rację. Ja dzisiaj przebiegłam 3km truchtem z pięcioma koleżankami, czyli dzień uważam za w pełni udany. Mam jeszcze trochę zadań z matematyki.. ale przyjdzie czas i na to ;p
    Ja sama np. nie wyjdę na świeże powietrze - pijaki, chłopaki z klasy etc.
    Ale pomysł z ozdabianiem pokoju bardzo fajny, ostatnio widziałam na zszywka.pl fajny łańcuch walentynkowy i wisiał sobie u mnie tydzień ♥
    Oo.. uwielbiam bawić się w kucharzynkę ;D
    Zazwyczaj wykorzystuję jakieś misz-masze i miksy, ale czasem wyjdzie coś zjadliwego xD
    Uwielbiam łączyć mus jabłkowy własnej roboty z zwykłym jogurtem naturalnym. Bardzo dobre! ;d
    Ja rysować NIENAWIDZĘ. ;_;
    Już prędzej jakieś opowiadanka, ale przede wszystkim: BLOG.♥
    Nauka języka obcego - super! Na pewno to spraktykuję, dzięki za pomysł! Ja chciałabym się nauczyć języka hiszpańskiego [zapałałam do tego kraju miłością po "3 metry nad niebem" - najlepszy film EVER!], norweskiego i niemieckiego. :)
    O, spotykam się z przyjaciółkami bardzo często! ;)
    Czasami robię jakieś drobiazgi DIY, ale to raczej tylko w weekendy. Raczej nie moja bajka ;)
    Haha, najbliższe centrum handlowe 43 km stąd! ;P
    sage-servant.blogspot.com <- zapraszam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdjęcia masz rewelacyjne! Widać, że jesteś pozytywną osobą, a przede wszystkim śliczną. Chciałabym mieć taką przyjaciółkę :-) Racja, Internet jest zjadaczem czasu i egoistą bo chce Cię mieć tylko dla siebie. Podałaś ciekawe sposoby na nudę! Ja uwielbiam chodzić na siłownię, fitness, spotykać się z ludźmi, podróżować.Ppozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja codziennie muszę zaglądać na pocztę, więc dzień bez laptopa to nie dla mnie.
    ALe mam nadzieję, że jak już zrobi się nieco cieplej, więcej czasu będę spędzać na dworze. :)
    MÓJ BLOG - KLIKNIJ :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi ostatnio mama zabrala caly sprzet.

    http://bruise-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie spotkałam się nigdy z taką serią, bardzo pomysłowa :)
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi się bardzo podoba a pomysły na nudę są extra.
    Zapraszam na mojego bloga,dopiero zaczynam :) :http://briellka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne, ciekawe pomysły :) Pozdrawiam i zapraszam daily-life-basica.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń