5 maja 2015

Jak wstawić kod HTML w poście?

Często, chcąc przedstawić moim czytelnikom tutorial, miałam problem ze wstawieniem kodu HTML. Umieszczona regułka automatycznie zamieniała się w link. Nie za bardzo umiałam sobie z tym poradzić, zwłaszcza, że w internecie mało można znaleźć stron z tego typu instrukcjami. No cóż w końcu metodą prób i błędów udało mi się do tego dotrzeć. Już wiem, że przy ustawieniach posta należy wejść w opcje --> Tryb tworzenia --> Pokazuj kod HTML. Jednak dziś pokażę Wam jeszcze inny sposób. Metoda polega na umieszczeniu zapisu HTML w specjalnej ramce. Myślę, że jest to fajny sposób na zaprezentowanie kodu. Z pewnością rzuci się w oczy bardziej niż napisany zwykłym tekstem. Dajcie znać czy post przypadł Wam do gustu i czy znacie jakieś inne możliwości na poradzenie sobie z zagadnieniem dzisiejszego postu :)

Jeżeli chcemy wstawić przykładowo kod na podlinkowanie swojego bloga w komentarzu:

<a href="ADRES.STRONY.URL">TEKST</a></center>

Musimy posłużyć się następującą regułką:

<textarea cols="70" rows="3"> Tutaj wpisujesz wybrany kod HTML</textarea></div>

a następnie uzupełniamy pogrubione miejsca (liczby 70 oraz 3 są wymiarami ramki, możesz je zmieniać według uznania)

<textarea cols="70" rows="3"> <a href="ADRES.STRONY.URL">TEKST</a></center></textarea></div>

Po wprowadzeniu tego kodu efekt końcowy wygląda tak:


Warto wiedzieć!

Kodu tego możemy używać nie tylko do HTML, ale do samego tekstu tak jak poniżej:



INSTAGRAM ASK

7 komentarzy:

  1. Nie rozumiem, po co się wstawia ten HTML, do czego on służy, więc niezbyt wiem, o co chodzi :( Ale na pewno tym, co wiedzą, tutorial się przyda :) Pozdrawiam i zapraszam basiaabloog.blogspot.com
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki! Przydatny post! Zapraszam - kacper-podolski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej! Mega przydatny post:) Pozdrawiam:))
    Mój Blog - klik!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. pomocny post :)

    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł

    http://dorooothy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Z pewnością ktoś z tego skorzysta :) Bardzo dobry pomysł na wpisy

    OdpowiedzUsuń
  7. Wielkie DZIĘKI! Chciałem wstawić kod do postu i nie mogłem bo zapomniałem że zaznaczyłem "interpretuj kod" i przeszukałem pół internetu, aż w końcu znalazłem :)

    OdpowiedzUsuń