29 lipca 2015

Czas wypoczynku


To już trzeci dzień mojego pobytu w Chorwacji, dokładniej na wyspie Rab. Mogę szczerze powiedzieć, że bardzo podoba mi się to miejsce. Ma zupełnie inny charakter niż w Polsce. Jest tutaj bardzo dużo wolnej przestrzeni, masa kamienistych gór oraz egzotycznej roślinności. Z jednej strony ma to swój urok, ale z drugiej nie wiem czy potrafiłabym żyć w takim klimacie. U nas prawie każdy kawałek ziemi jest zagospodarowany - jak nie centrum handlowe, to biedronka, jak nie stacja benzynowa to jeszcze coś innego, i tak budynek przy budynku. Na wyspie tej wszystko jest oddalone od siebie. Trzeba po prostu poruszać się autem - chyba, że ktoś lubi bardzo dużo chodzić, to może wybrać tą drugą opcję. 


W pierwszym dniu miałam okazję uczestniczyć  w Rabskiej Vierze, czyli festynie, który był poświęcony św. Krzysztofowi. Powiem Wam, że byłam pod wrażeniem całej organizacji tego święta. Było w to zaangażowanych tyle ludzi… Każdy miał swój przydział obowiązków. W całym mieście można było spotkać  osoby w średniowiecznych strojach, które przedstawiły turystom, jak wyglądało życie w tamtych czasach. Mega mi się podobało. Nie wiem czy Polacy byliby w stanie zorganizować coś takiego i z takim hukiem. Wiecie co mnie jeszcze zaskoczyło? To, że nie brali w tym udziału tylko dorośli, ale również dzieci, młodzież oraz osoby starsze.  Naprawdę godne podziwu. 

19 komentarzy:

  1. Festyn musiał być świetny, chętnie bym na taki poszła. Ja niestety już byłam w Chorwacji tydzień temu. Chciałabym tam wrócić :( Pozdrawiam i zapraszam
     Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Po zdjęciach widać, że pięknie jest w Chorwacji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. w Chorwacji jest cudownie, chciałabym ją odwiedzić :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę widoków i wyjazdu, ja w tym roku nigdzie nie wyjeżdżam :( Ładny strój!
    nesssy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. W Polsce jest wiele takich festynów, może nie tam gdzie mieszkasz, poszperaj po necie a znajdziesz. Ludzie nawet w Polsce lubią się angażować. Nie nastawiaj się źle do naszego kraju i naszych rodaków. ;) Wyspa widać bardzo ładna
    Pozdrawiam
    Randaksela
    Gwiazdozbiór Dmuchawca
    Zorza poranna

    OdpowiedzUsuń
  6. Marzy mi się odwiedzić Chorwację w następne wakacje, ale nie wiem czy mi się to uda. Śliczne zdjęcia :)

    http://tamizaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne widoki, masz bardzo ładny strój kąpielowy.
    Zapraszam na nowy post, pełen zdjęć ♥ Pozdrawiam
    bitherphobia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazdroszczę pobytu w Chorwacji. Świetnie wygląda ta woda - aż chce się do niej wskoczyć. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. wow, cudowne fotki! super sie prezentujesz,a strój kąpelowy- świetny!! :-) , sama chciałam coś podobnego kupić ,ale moje cycki w tego typu fasonie wyglądają co najmniej hmm,zabawnie?? :-D ,Buziaki Kochana

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/2015/07/lipcowe-love.html

    OdpowiedzUsuń
  10. jakie te zdjęcia są prześliczne :D, Chorwacja wygląda na nich jak raj na ziemi ^^, szkoda tylko, że wszystko jest od siebie tak oddalone :(
    pozdrawiam :)

    Miooodziablog-klik <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piekny blog i piekne zdjęcia a ja zapraszam do mnie http://angelikao-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. zazdroszczę :) śliczne ujęcia
    pozdrawiam i zapraszam do siebie
    Mój blog - byAjina
    KONKURS FOTO klik

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale piękna syrenka.Super zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Suuper zdjęcia :)
    Ja nie miałabym czasu pisać postów w czasie podróży, więc brawo za poświęcenie ;)
    Uwielbiam Twój blog ♥

    Dreamerka Blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne zdjęcia, zazdroszczę! :)
    Zapraszam www.lajfssimple.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Moim marzeniem jest odwiedzenie chorwackiej plaży, są przepiękne! Śliczne zdjęcia!

    http://miqila.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Widoki przepiękne,aż chce się żyć.
    Twoje zdjęcia śliczne.

    OdpowiedzUsuń