8 lipca 2015

Problem z rodzicami?


Sporo młodych ludzi ma problem z nawiązywaniem dobrych stosunków ze swoimi rodzicami. Nie jest to prosta sprawa, ponieważ, aby dojść do jakiegokolwiek kompromisu, potrzebne jest zrozumienie obu stron-dzieci, jak i dorosłych. Zatem co my młodzi ludzie możemy zrobić, aby poprawić rodzinne relacje? Przede wszystkim rozmawiać! Jeżeli masz zły dzień albo coś cię gryzie spróbuj podyskutować o tym z mamą czy tatą. Nie bój się wyrażać swoich emocji. Mów o uczuciach, które w danej chwili Ci towarzyszą. To jest naprawdę bardzo ważne. Odczuwasz smutek, gniew czy może radość? Mów o tym, gwarantuje Ci, że poczujesz się lepiej. Nie trzymaj wszystkiego w sobie, bo kiedy całość się skumuluje, może zakończyć się to nieciekawie. Wyżyjesz się na kimś, kogo kochasz, kto jest dla Ciebie ważny! 

Wobec tego jak rozmawiać z rodzicami? 

1. Wybierz dobry moment. Kiedy mama jest zdenerwowana na sąsiadkę, może nie być w nastroju do rozmów. Tata, który właśnie wrócił z pracy raczej również nie skupi na Tobie uwagi. Poczekaj. Przyjdź, gdy rodzice będą mniej zabiegani i w lepszym humorze. 

2. Jeżeli chcesz powiedzieć mamie o czymś co pewnie jej się nie spodoba, zacznij tak: powiem ci coś, ale obiecaj, że nie będziemy się z tego powodu kłócić. 

3. Jeżeli chcesz poprosić o zgodę najpierw poproś, by wysłuchała do końca. Opowiedz szczegóły.

4. Jeżeli usłyszysz nie to, co chciałeś, nie obrażaj się. Spróbuj dojść do jakiegoś kompromisu.

5. Nie bój się mówić. Jeżeli masz problem, powiedz o tym. Lepiej by rodzice dowiedzieli się o nim od Ciebie niż od osób trzecich. 

6. Kiedy mówienie sprawia Ci problem, napisz list i np. wsadź go tacie do kieszeni kurtki. Możesz napisać SMS-a albo e-maila.

7. Każdego dnia usiądź z mamą/tatą przy herbacie/kawie i porozmawiajcie co się dziś ciekawego u Was wydarzyło.

8. Raz w miesiącu wybierzcie się do kawiarni/ restauracji i zróbcie sobie z mamą "babski" dzień.


A tutaj przesyłam Wam link do bardzo fajnej zabawy, w którą możecie zagrać razem z rodzicami :)

13 komentarzy:

  1. ja bardziej dogaduję się z tatą niż z mamą i na pewno skorzystam z tych rad

    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe i przydatne rady. Pozdrawiam i zapraszam :)
    Different is Beautiful - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Haha, ja zawsze jak czegoś chcę od rodziców, to szukam dobrego momentu, żeby zacząć rozmowę, np. wtedy, gdy są w dobrym humorze :D

    MINIMALISTYCZNY- klik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zazwyczaj dogaduję się z moimi rodzicami, choć nie zawsze. Bardzo przydatne rady! ;)

    Pozdrawiam ♥
    www.mypastel-garden.pl [klik]

    OdpowiedzUsuń
  5. ja mimio buntowniczego wieku raczej dogaduję się z rodzicami :) wiadomo, że pojawią się jakieś drobne sprzeczki, ale to jak u każdego :)
    Obserwuję :)
    http://polynaeces.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Na szczęście bardzo dobrze dogaduję się z rodzicami i bardzo rzadko dochodzi między nami do kłótni, a jeśli już, to wiem, że była to moja wina. Zauważyłam, że w życiu stosuję się właśnie do tych zasad, o których napisałaś - masz ogromną rację, w ten sposób naprawdę można dogadać się z rodzicami.
    Świetny pomysł na posta!

    Pozdrawiam :)
    Po mojemu

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na post :) Ja na szczęście mam bardzo dobre relacje z rodzicami, ale oczywiście i tak często się sprzeczamy :) Taki post może dużo wtedy pomóc :D
    Zapraszam do mnie: Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny post. Świetny pomysł. Skorzystam z Twoich rad :)
    Nominuję Cię do LBA. Więcej informacji znajdziesz u mnie.
    Pozdrawiam !!
    blogirl-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm, ciekawie :))
    http://be-careful-of-what-you-do.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny blog, bardzo ładnie piszesz! :)
    Pozdrawiam!
    MÓJ BLOG
    skomentujesz? Może obs za obs ? :)‎

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne rady c:

    W wolnym czasie zapraszam do siebie!
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja osobiście nie mam problemu w dogadaniu się z rodzicami ;))
    śliczne zdjęcia!: )

    Jesli możesz poklikaj w linki w tym poście! :) ----->KLIK!
    ZAPRASZAM NA WAKACYJNY KONKURS! :) ----->KLIK!

    OdpowiedzUsuń