2 października 2015

Bogacz widząc biedaka...


"Któregoś dnia bogacz widząc biedaka wręczył mu koszyk. Koszyk wypełniony śmieciami. Biedak zabrał koszyk i odszedł. Następnego dnia bogacz zastał biedaka pod swoimi drzwiami. Biedak wręczył mu jego koszyk wypełniony kwiatami. Bogacz spytał go: Dlaczego dajesz mi kwiaty skoro ja Ci dałem śmieci? Biedak odpowiedział: Każdy daje innym to co ma we własnym sercu..." Ten cytat porusza mnie za każdym razem kiedy go czytam. Na początku wydaje się być okrutny wręcz brutalny, jednak kończy się pozytywnie i zaskakująco. Bo przecież jak człowiek tak mocno poniżony może zachować się w taki sposób jak biedak. Warto czasem zastanowić się nad swoim zachowaniem, wczuć się w rolę drugiej osoby i zadać sobie pytanie: "Co by było gdybym ja był/była na jego/jej miejscu?" "Jak bym się zachował/a?" "Czy chciałbym/abym, żeby ktoś postąpił tak wobec mnie?" Zawsze staram się odpowiedzieć sobie na te trzy punkty, przez co łatwiej jest mi zrozumieć drugą osobę. Nigdy nie oceniam "książki po okładce", ponieważ wiem, że ktoś kto wydaje się być dziwny może okazać się wspaniałym człowiekiem o głębokim wnętrzu. Nie raz się o tym przekonałam. Pamiętajcie nie sztuką jest wystawić komuś etykietę na plecach. Sztuką jest zrozumieć oraz uzmysłowić sobie swój błąd!

12 komentarzy:

  1. 'każdy daje innym to co ma we własnym sercu' naprawdę piękne słowa


    obserwuje i zapraszam do siebie
    http://poprostunataliaa.blogspot.com/
    obserwacje i komentarze mile widziane

    OdpowiedzUsuń
  2. wow,chyba sobie zapiszę ten cytat :)
    zapraszam Mój blog - byAjina

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się. Ja niestety oceniam ludzi po okładce, ale ich od razu nie skreślam. :)

    Poklikasz w bannery na pasku bocznym bloga?
    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Prześliczne zdjęcia!
    http://prettytopnotchlife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy cytat! można go zadedykować np. koleżankom/kolegom zwanym "przyjaciółmi"!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeju piękny cytat <3 ładne zdjęcia;)
    Obserwujemy? Zacznij i powiadom mnie, a ja od razu się odwdzięczę!
    Zapraszam, MAI BLOG♥ - kliknij!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie też ten cytat bardzo poruszył ;/ Jest taki prawdziwy! ;)
    Mogłabyś poklikać w linki pod ostatnim postem? ♥ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny prawdziwy cytat , poza tym skąd spódniczka ? :) :*
    KLIK <---Nowy post , zapraszamy :)

    OdpowiedzUsuń